sobota, 14 lipca 2012

Ser kozi, ser kozi, ser kozi...

Zapomniałam zjeść! Jakoś tak dziś cały dzień mi upłynął szybko i na robieniu różnych rzeczy i... zapomniałam zjeść! Więc kiedy sobie wreszcie to uświadomiłam, zdałam sobie sprawę z tego, że jestem  bardzo głodna, chcę zjeść coś sycącego i na ciepło; no i oczywiście coś co uda się przygotować bardzo szybko. Pora taka, że sklepy już zamknięte. A tu w lodówce prawie pusto! Prawie, czyli jednak nie całkiem...

Do konsumpcji (a tym samym kupowania) koziego czy owczego sera nigdy nie trzeba mnie namawiać. Pamiętacie poprzedni przepis? Nie byłam pewna ile (i jakiego rodzaju) sera będzie potrzeba, więc oczywiście kupiłam 'z górką' i od razu dwa rodzaje - pleśniowy, wygląda trochę jak camembert, chociaż w środku ma konsystencję raczej tłustego twarogu i najczęściej występuje w długich roladach oraz 'zwykły', czyli taki kozi odpowiednik klasycznego żółtego sera, z tym, że ten jest biały i ma bardziej kremową konsystencję. Wykorzystałam też tagliatelle.

Super proste i super szybkie tagliatelle z sosem serowym


Czas wykonania (od momentu wejścia do kuchni do momentu rozpoczęcia konsumpcji ;) ) 10 min.!

Składniki (na 2 porcje):
2 małe/średnie cebule - 1 dymka, 1 czerwona
1 papryczka chilli
ser kozi zwykły i pleśniowy, w proporcjach 1:1, ok. 150 gr (czyli takie 2 garści)
śmietanka 30%, ok. 100 ml (czyli ok. 1/3 szklanki) lub wg. uznania
pół czerwonej słodkiej papryki lub 1 mała
sól i pieprz (użyłam ziołowego) do smaku
oliwa z oliwek

pasta tagliatelle, po ok. 80-100 gr na porcję (czyli po 4-5 gniazd)

garnek, patelnia, deska do krojenia, nóż

Jak zrobić:
Wstawić wodę na makaron, gdy się zagotuje, na wrzątek z dodatkiem ok. 1 łyżki oliwy i soli wrzucić makaron, gotować wg. instrukcji na opakowaniu, odcedzić. W międzyczasie:
Papryczkę chilli oczyścić z nasion, posiekać drobno.
Cebule obrać i posiekać.
Na patelni rozgrzać oliwę, ok. 2 łyżki. Wrzucić chilli i podsmażać ok. 1 min. Dodać cebulę, podsmażać mieszając do momentu, gdy się zeszkli. W międzyczasie pokroić w kostkę sery oraz paprykę.
Dodać sery, zamieszać, gdy zaczną się rozpuszczać, dodać śmietankę. Od czasu do czasu mieszać i gotować do momentu uzyskania w miarę jednolitej kremowej konsystencji. Dodać paprykę. Gotować jeszcze ok. 1-2 min. Doprawić solą i pieprzem do smaku.

Makaron rozłożyć na talerze, dodać sos.
Gotowe! :)

Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.