sobota, 9 czerwca 2012

Bday cake emergency!

...czyli Polska gola! i truskawki!
Z okazji moich (kolejnych) osiemnastych urodzin odbył się wczoraj mecz otwarcia. :) A na urodzinowy mecz otwarcia trzeba przecież coś przygotować. Koleżanka, która nas zaprosiła z tej okazji przygotowała super kokosowe racuchy z musem truskawkowym. Pycha! :) A ja zdecydowałam, że bez tortu obejść się może.Ale jak to zwykle bywa ogarnęłam się za późno. Zainspirował mnie ten przepis. Bo przecież truskawek nigdy za wiele! To chyba moje ulubione owoce sezonowe. Kiedy moja dieta zaczyna się sprowadzać do mozzarelli z pomidorami na oliwie i truskawek, to niechybnie znak początku lata.




 




















Proporcje podaję orientacyjne, bo ostatecznie tort był spontanicznym dziełem i tworem mojej własnej wyobraźni! :) Ważne tylko, żeby zachować proporcje śmietana - mascarpone.

Biszkopt bez pieczenia:

Czas przygotowania:  10 min + chłodzenie/mrożenie

Składniki (na blachę ok. 20x30 cm):
herbatniki typu Petit Beurre/BeBe, 400 gr (ja zużyłam +/- 20 małych opakowań)
gorzka czekolada (im więcej % kakao tym lepiej), 1,5 tabliczki, czyli 150 gr
cukier puder, 250 gr
serek mascarpone, 500 gr (dwa opakowania)
śmietana 30%, 400 ml
1,5 kg świeżych truskawek

tarka
duża miska
pergamin
blacha
mikser
łyżka

Jak zrobić:
Blachę wyłożyć pergaminem. Czekoladę zetrzeć na tarce. Herbatniki pokruszyć na średnio drobne kawałki.
1/2 herbatników wysypać równomiernie na blachę.
Zimną! śmietanę ubić mikserem z 1/3 cukru. Zmniejszyć obroty i stopniowo dodawać mascarpone i pozostały cukier.
Nałożyć 1/2 masy na herbatniki. Na wierz posypać 1/2 startej czekolady. Powtórzyć, czyli: herbatniki, masa śmietankowo-serkowa, czekodala.
Całość wstawić na kilka-kilkanaście godzin do lodówki, aby masa stężała i herbatniki zmiękły.

* Zrezygnowałam z dodawania truskawek od razu, żeby nie ryzykować, że jak puszczą dużo soku zrobi się zupa.

* Na 1-2 godz. przed podaniem można wstawić do zamrażalnika i będzie super semifreddo.
*Można użyć większej ilości składników i wysokim pojemniku zrobić więcej warstw.
*Można dodać żelatynę do masy, bardziej stężeje.
*Można zamiast herbatników użyć bezy.
*Super smakuje z białym winem, sprawdzone! :)

Krótko przed podaniem przygotować truskawki. Umyć i pokroić w plasterki albo zblendować.
Nakładać, jeść i przenieść się w krainę letnich rozkoszy i kulinarnych orgazmów :) Enjoy!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.