sobota, 7 kwietnia 2012

Mazurek last minute - opcja owocowa :)

Leżały u mnie już od kilku dni trzy piękne jabłka i duże opakowanie suszonych moreli. Nie udało mi się za to dostać płatków migdałowych. A żeby nic się nie marnowało...

Mój mazurek:
spód z kruchego ciasta (zdjęcie przed pieczeniem poniżej)
owoce (zdjęcie poniżej)
kajmak z kminkiem








































Jak zrobić owoce?

Proste: jabłka obrać i pokroić w drobne kawałki. Morele opłukać i też drobno pokroić. Na patelnię wsypać łyżkę cukru (użyłam brązowego). Rozpuścić cukier, uważać aby nie spalić! Dodać jabłka i pól szklanki wody. Zamieszać. Dusić pod przykryciem ok. 5 min. od czasu do czasu mieszając. Dodać morele. Dusić razem jeszcze kilka minut. Odparować. Przestudzić. Nakładać na wystudzony spód z kruchego ciasta. Na to kajmak. Udekorować. Użyłam jeszcze suszonych wiśni. Uwaga na wiśnie! mogą być bardzo kwaśne. Wtedy można je namoczyć w ciepłym syropie cukrowym.

No i etap najważniejszy: Cieszyć się z efektów swojej pracy :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.